07 Juli·Gallerij·Overig

Inpakken, opknappen, opruimen

Het is even een tijdje stil geweest bij mij, ik heb het namelijk best druk gehad afgelopen weken! Op 7 juli ben ik begonnen met mijn nieuwe baan, en door de training van de eerste weken had ik sowieso al niet zo veel energie, maar dat was niet het enige dat ik te doen had!

De kracht van via via

Ik had tijdens de pauze een collega verteld dat wij eigenlijk graag wilde verhuizen, en toen kwam ze de volgende dag naar me toe om te vertellen dat een collega van een andere afdeling op zoek was naar een appartementje in mijn wijk! Gelijk even met haar gebeld, en zo te horen voldeed mijn appartementje aan haar voorwaarden! Het moest wel echt klaar zijn namelijk, want ze had geen geld om het nog op te knappen, en ze had 2 slaapkamers nodig. Eén voor haar en één voor haar zoon van 12 jaar. We maakten een afspraak dat ze even langs zou komen om ons huisje eens van binnen te zien.

Paniek!

Super nieuws natuurlijk, ons huis staat nog niet te koop, of we hebben al een kijker!! Maar… ons huis was nog helemaal niet klaar voor een kijker! We hebben een klein kamertje dat VOL staat met kasten, bier brouw spullen, gereedschapskasten en weet ik wat allemaal nog meer…. We hadden al geregeld dat we die spullen tijdelijk bij mijn vader zouden kunnen stallen, zodat het er wat groter en ruimer uit zal zien, maar daar waren we nog niet aan toe gekomen!

Kortom, in minder dan een week tijd hebben we uit dat kleine kamertje ongeveer 40 gevulde verhuisdozen weten te halen en 10 zakken met dingen die we toch maar een keer weggooien. Dit vergde behoorlijk wat uitzoek werk, en kon ook maar door één persoon tegelijkertijd worden gedaan. (het is echt een klein kamertje, en die kasten vullen ongeveer 1/3 van de kamer.) Maar gelukkig waren er nog andere dingen in huis te doen, bijvoorbeeld op de laatste plekjes nog wat plinten leggen, in 3 kamers een mooiere lamp ophangen en nog een beetje verven in de keuken van een opknapklusje die alweer een paar weken stil lag.

Dit is trouwens onze tijdelijke opslag bij mn vader:

verhuizig

Tijd te kort!!

Omdat we zoveel te doen hadden, in zo’n korte tijd, kwamen we eigenlijk wel wat tijd te kort. Eigenlijk zouden we zondags naar de dierentuin gaan met mn schoonfamilie, maar dat hebben we een weekje opgeschoven. Zowel zaterdag als zondag zijn we ruim 12 uur per dag bezig geweest, en toen begon het einde in zicht te komen. Maar goed ook, want mijn man moest maandag geopereerd worden, dus dan zou ik er alleen voor staan.

Met schoonmaak hulp van mn schoonmoeder is het uiteindelijk allemaal gelukt! Toen wij klaar waren, kon de vrouw van mijn vader aan de slag. Zij is verkoopstyliste, dus ze weet precies waar je rekening mee moet houden als je je huis wil verkopen. Wij moesten al onze eigen decoratie uit het huis halen, en dan zou zij het opnieuw inrichten. Normaal richt ze alleen lege huizen in, maar voor ons maakte ze een uitzondering, super lief!

Vanaf een kamertje waar je nauwelijks de andere kant kan halen, is dit nu het eindresultaat geworden:

kleine kamer

Oh, en dat bed.. Dat is een nep bed! Dat is een opstapeling van alle kastplanken, een luchtbed, en een overtrek dat tot de grond komt.. Maar net echt toch?

Moment van de waarheid…

Vlak voor dat onze eerste kijker zou komen, hebben we snel nog even de kattenbak, stofzuiger en wat andere losse dingen naar de auto gebracht. Volgens mijn stiefmoeder konden we dat écht niet laten staan! En toen waren we er helemaal klaar voor… Best spannend, iemand die je huis komt keuren, om te kijken of zij daar wel zou willen wonen! Gelukkig was ze erg positief! Bij ons in de buurt staan veel dezelfde woningen te koop, maar volgens haar was die van ons wel veel mooier en beter onderhouden! Heel leuk om te horen!

Helaas kregen we binnen 2 dagen al te horen dat een bod dat ze op een ander huis gedaan had was geaccepteerd, dus voor ons ging het niet door. Maar, het huis is nu wel helemaal af en klaar om te koop te zetten! Nu dus even verkoopmakelaars gaan vergelijken, de eerste is al langs geweest en volgende week komt de volgende.

Spannend dit allemaal hoor!!

huis verkopen

Geef een reactie

